Lyckan kommer

Lyckan trillar ner på dig i de mest oväntade situationern. Lycka kan vara en soluppgång efter en kall natt i tält. Det kan vara en cykeltur när vinden lagt sig för kvällen, eller en lugn stund när barnen somnat. Lyckan kommer plötsligt och oväntat, men alltid välkommet.

Lycka kan vara något så banalt som Narnia på dvd. Barnen njuter av filmen och samvaron, äventyret i filmen. Maken njuter av filmen och jag njuter av stunden. Lyckan trillar rakt ner i hela kroppen mig och kanske på resten av familjen.

Lycka är ofta oväntade stunder som kommer till dig. Njut av lyckan när den dyker upp. Sedan försvinner den och man vet aldrig när den återkommer igen.

Kommentarer

Anonym sa…
:) Så sant Malene. Tycker att livet med familjen,kanske faktiskt särskilt motgångarna, har fått mig att uppskatta de små stunderna av lycka på ett annat sätt än tidigare. Lyckan är just ett sånt kort ögeonblick som du skriver om - som man kan plocka fram och leva länge på. En lugn promenad, ett leende, en kopp kaffe, en regnskur eller något annat alldeles oväntat.

Anja W
En klok man sa till mig en gång "när livet är tungt och man är långt nere kan upplevelsen av lycka, av topparna bli så mycket starkare" och jag tycker att jag precis kan känna igen mig i just det där. Sedan gäller det att ta tillvara på all lycka som plötsligt kan trilla rakt ner på en.
Anette sa…
"Lyckans hemlighet ligger i att uppmärksamma allt det underbara i världen."

Paulo Coelho
Han är inte dum, den där Paulo Coelho, även om jag tycker att hans böcker är ganska tunga att smälta...
PG sa…
Vilket sammanträffande, vi köpte Narnia på DVD igår på loppis och den har jag och Moa sett idag.
Men vi såg inte hela, hon ville gå ut på Megaloppisen och fynda lite, så vi ser resten en annan dag.
Hej Peter. Vi missade tyvärr loppisen både idag och igår, även om du tipsade om den igår. Hoppas ni inte blåste bort i vinden... Narnia var en fin film även för mig som inte är något filmfreak, precis.

Populära inlägg