Nagelbitningens tid är förbi

Ni som läser min blogg regelbundet vet att min dotter fick långa, tjusiga naglar för drygt två månader sedan. Idag var det andra gången som vi var och "fyllde på dem" efter första tillfället och tänk, min dotter som så länge jag kan minnas, bitit på sina naglar så hon ofta drabbats av nagelbandsinflammation har numera sina EGNA naglar och inga förlängningar på den här tjusiga bilden. Nagelbitningen är ett minne blott, men jag vet inte vad som skulle hända om vi slutade gå till en nagelskulptör och lät henne måla dem själv. Jag vet, det är liiiiite dyrare än "stopochväxt", men den här gången har det funkat, därför har det varit väl investerade pengar!

Egna naglar!!! Fint, va?

Kommentarer

Islin sa…
jättefint, gud vad hon är duktig! Hälsa henne från mig att jag är sjukt imponerad!
Hej Islin. Det finurliga med sådana här "salongsnaglar" är att de, förutom att dottern tycker att de är supersnygga, inte är särskilt "bitvänliga", eller rättare sagt, de är helt omöjliga att knapra i sig, så snacka om bra "medel" mot nagelbitning...

Populära inlägg