Dags för läkarbesök

Idag är det dags för ett av alla läkarbesök dottern behöver gå på. För inte så länge Sedan pratade jag med en mamma på Lillagubbens skola. Vi kom in på sjukdomar eller något. Mamman sa att hennes familj inte varit på sjukhus sedan yngsta dottern föddes. Jag stod som en fågelholk, hakan till knäna, blanka ögon, "kan det vara så".

Det är ju så att det som finns närmast kring dig, det är det som blir din vardag, det som är "normalt". Annat som är på ett annat sätt, kanske till och med diametralt annorlunda känns väldigt främmande.

Tankar kring att höra hemma, vara utanför kommer jag bland annat att prata om ikväll då jag skall föreläsa för en anhöriggrupp i Lerum. Men först läkarbesök och lite annat.

Förresten angående "allergifri" mat. Jag fick en kommentar från en mamma som upplevt väldigt stora skillnader i sonens hyperaktivitet efter att han slutat äta gluten. Är ni fler som har liknande erfarenheter? Berätta gärna!

Kommentarer

Populära inlägg