Inkluderande metoder för elever med npf i skolan

Jag fick tips om en länk när jag skrev mitt förra inlägg kring stress.
Här kommer länken som jag fick tips om. Länken handlar om hur man kan tänka när man skall lyckas med inkluderingen av elever med npf. Metoderna som Marita Falkmer har prövat och rekommenderar är framförallt tänkta på elever med aspergers syndrom och andra autismliknande tillstånd, men efter att ha läst dem så kan jag tycka att väldigt mycket av de 20 sidorna som är fullmatade med tips kring inkluderande metoder för barn med aspergers syndrom även fungerar för elever med andra diagnoser.

Kommentarer

Anonym sa…
Jag har hört att man gjort ett försök att ha dessa "npf-strategier" för alla i en klass och det visade bättre resultat även för elever utan diagnoser. Tyvärr kan jag inte referera till det försöket, men det var en spec.pedagog som berättade det för mig. Det säger kankse något om att skolan många gånger är lite otydlig generellt sett? Framförallt lite högre upp i årskurserna.

Populära inlägg