Redan 90...

90 besökare på sidan vid elvasnåret idag. Bara en som vill vara med och tävla. Har alla ni andra 89 redan läst mina böcker? Jag skall avslöja en liten sak så här på förmiddagen innan jag skall sätta mig i bilen och köra tre timmar för att föreläsa för en kommun ikväll

- tävlingen är inte viktig alls egentligen, vad ni skriver kan vara viktigt, men behöver inte alls vara det. Att ni skriver något känns viktigt för mig idag. Att höra något från er som läser min blogg piggar upp mig så som Gunilla här nedan skriver att läsandet av min blogg piggar upp henne.

Jag älskar att skriva i min blogg, men jag älskar lika mycket att få kommentarer och åsikter från er som läser här inne. Nu på slutet har det varit lite glest med kommentarerna så jag är väl helt enkelt ute och fiskar efter lite kontakt med er som läser bloggen.

Det är inte nödvändigt att du skriver. Du behöver inte skriva något "bra", "intressant" eller "viktigt" - för vem bestämmer vad som är vad? Det räcker med det som Bengt Alsterling på barnprogrammet "Hajk" brukade avsluta med - "tjip"- så blir jag glad. Jag bli glad om du som läser min blogg skrev en liten trudelutt i min blogg, just idag (och så kan du, som grädde på moset vinna en bok se inlägget nedan), som Gunilla gjorde tidigare idag, fast det behöver inte alls vara så långt och genomtänkt som hennes inlägg...

It takes, nämligen two to tango...

Vi hörs (väl)!

Tjip.

Kommentarer

Anette sa…
Man kan bara ha en tanke i huvudet at gangen, sa se till att det ar en positiv!

Laser din blogg sa fort jag far en chans, aven om jag reser runt i Thailand for tillfallet.

Har lart mig ett nytt ord pa Thai; sabbai - to have a deep inner feeling of being at peace with oneself and the environment.Dit stravar jag!

Kram fran Anette
Linda sa…
Hej! Tittade hit för första gången idag via länk från annan blogg. Ser intressant ut! Ha det bra!
Kerstin sa…
Tjip! :-)
Maria E sa…
Vi försöker hitta aktiviteter som vi uppskattar att göra ihop. Att dela glädje och nöjen är en sann boost för oss. Delad glädje ger oss alla kraft och energi. Dessa stunder är inte lätta att hitta, men guld värda . .
Maria E sa…
Vi försöker hitta aktiviteter som vi uppskattar att göra ihop. Att dela glädje och nöjen är en sann boost för oss. Delad glädje ger oss alla kraft och energi. Dessa stunder är inte lätta att hitta, men guld värda . .
Therese sa…
Att läsa och prata med andra som "sitter i samma båt" att både få ge och ta, ger mig otroligt mycket styrka. Som din blogg exempelvis den är guld värd <3

Kram Therese

ps vi passade på och tog sovmorgon och sen en tur på stan i torsdags. Så vi var bara på eftermiddagens föreläsningar, så vi gick nog om varandra. Kommer säkert fler tillfällen för lunch :)
Katarina sa…
Jag och min man går på promenad på kvällen när allt är under kontroll hemma och pratar. sedan är min stora livlina din blogg för jag har ingen annan i samma situation. Är jag ledsen kan dina ord trösta mig och även de andras kommentarer.
Anonym sa…
Hej på dig!
Läser din blogg nästan var dag. Man kan aldrig bli för påläst om ADD.
Saknar dig för övrigt, det var längesedan vi sågs.
Kram,
Marre
Anonym sa…
Tjipp! Livets hjul rullar på allt för fort. Men jag är här. :-) Kram Rädda Mamman

Populära inlägg