God Jul

Önskar er alla en riktigt God Jul.

Kom ihåg, när du står där med julgröt som bränt vid, sill som blivit för salt, griniga barn som inte fått "rätt" julklapp, vuxna som är sura på varandra, andra vuxna som väntar på ett julbesök, paket som försvunnit och allmän förvirring och utmattning - att "julafton är bara en av 363 andra dagar på ett år. Blir det inte precis som du tänkt dig, gör inte det något för juldagen är också en dag att ha det bra på och den 28 december också för den delen.

Ofta är förväntningarna så högt ställda att själva upplevelsen kommer lite i skymundan, ungefär som när vi skulle göra julgodis här på eftermiddagen. Tanken var att det skulle bli riktigt fina julmarsipangrisar, sådana som man ser i affären, men det blev något helt annat. Och det kan ju också vara okej, även om det inte blev som vi tänkt oss.

Julkram till er alla! (och för dig som inte känner igen något av det jag skriver ovan - kan jag bara gratulera till en helt lugn och händelselös jul, en sådan vi alla drömmer om, med andra ord...).

Kommentarer

Mamma Mia.. sa…
STOR Julkram till dig och din familj!! Å jo...jag känner verkligen igen mig i alla måsten...har dock skalat av en hel del i år för att inte gå sönder av stress inför denna högtid som bör vara en njutningens tid...

*SKÅNEKRAM*
Anonym sa…
God jul och massor av varma kramar från en rätt ledsen (men ändå inte olycklig) Rädda Mamman.
PG sa…
God Jul, Malene!
Det var som vanligt massor som skulle ordnas till julen, men nu är det juldag och bara jag och Erik är vakna. Erik ser på en julklappsfilm. Det blir väl en promenad med familjen senare idag. Det var trevligt igår på julafton, men det känns ännu skönare nu efteråt.
God Jul till er också! Jul kan vara roligt, men det kan också vara ansträngande. Hoppas ni har en skön juldag och att annandagen blir en dag att minnas. Peter, det är skönt när julafton är över, även om det är en trevlig dag, jag förstår precis hur du menar.
Kram till er alla tre:)

Populära inlägg