Han sa "hej då" till mig

Vi sitter på Espresso House och njuter av en kaffe latte, jag och min dotter. Hennes innehåller sojamjölk, annars är det precis samma i våra koppar. Vi njuter så in i baljan av att sitta där och dricka kaffe med varandra - på jullovets första dag, efter julklappsinköpen. Min dotter berättar om klassen. Hon säger;

- Jag gillar två i klassen. XX, han är snäll och XX han är också snäll. Han sa "hej då" till mig när jag gick.

Jag tänker att om det är kriterierna för att vara snäll, att man säger "hej då" till någon som är på väg att gå, så borde ju alla i min dotters klass vara snälla, men så är det inte.

Bara två i klassen är snälla, enligt min dotter. En av dem sa "hej då" till henne när jullovet började...

Kommentarer

Mamma Mia.. sa…
STOR julkram till er!!!
LindaVimsig sa…
Åååh....det gör ont i hela kroppen, när jag hör hur din dotter har det med vänner..! Hoppas allt blir bättre i nästa skola.

Kram på er och God Jul...!

// LindaVimsig
Anonym sa…
Hej!

God Jul på Er

Vill bara berätta om hur bra det blivit för Miss E. Efter att ha haft problem på gamla skolan och bytt till ny skola i augusti, har hon låst in sig på sitt rum och inte orkat umgås med oss andra.
För ett par veckor sedan fick hon en pojkvän. Helt plötsligt är Miss E lycklig och fungerar tillsammans med oss andra. Hennes pojkväns mamma märker inte att Miss E är annorlunda. Både Autismen och ADHD "försvinner" när hon är där.

Jag blir så oerhört lycklig för det lilla.

Ta vara på Er i julledigheten

Gunilla
Anonym sa…
När man är in klass så kan man inte sitt och vänta på att folk börjar prata först. ibland måste man ta första steget och säga HEJ DÅ då får man ett hej då tillbaka. ALLA MÅSTE våga säga hej / hej då. man kan inte vänta på att alla andra börjar.

Populära inlägg