Önskelista inför 2012

Jag tänkte göra ett ovanligt fint och klokt inlägg (för att vara jullov) här idag, men inser att jag inte hinner det för jag måste förbereda inför nyårsfirandet...

Därför kommer här mina önskningar inför nästa år (och jag tar inte med den allra viktigaste att jag och min familj får hålla oss någorlunda friska och glada för den är så självklar).

1 Att politiker världen över kommer överens om åtgärder för att, om inte kanske stoppa den globala uppvärmningen, för det verkar omöjligt, så åtminstone bromsa den en aning.

2 Att vi människor blir lite mindre "jag" och lite mer "vi" nästa år så att människor som är svaga, sjuka och utsatta får en chans.

3 Att krig och elände får ett slut någon gång.

4 Att Nordkoreas nya ledare och andra diktaturer tar sitt förnuft till fånga och låter människor bli fria med en egen vilja.

5 Att vi svenskar inte skickar människor från vårt land om de inte har någonstans att ta vägen.

6 Att Rosengrenska stiftelsen (som är en organisation som hjälper gömda flyktingar i Sverige) inte skall behövas utan kan läggas ner...

7 Att förståelsen för människor som är annorlunda, lite randiga eller rutiga får en chans att ta plats i samhället.

8 Att skolans värld blir en bättre plats för de barn som är annorlunda.

9 Att vi inser att alla människor är tillgångar, vi måste bara se och förstå kraften varje individ besitter.

10 Och så nummer tio, som kanske kan låta som en småsak i jämförelse med de föregående nio punkterna, men jag måste ändå ta med den; ATT MIN CYKELPUNKTERING BLIR LAGAD NÅGON GÅNG OCH JA, JAG ERKÄNNER JAG ÄR FULLSTÄNDIGT VÄRDELÖS PÅ ATT LAGA CYKELPUNKTERINGAR, MEN NU, 2012 VILL JAG FAKTISKT CYKLA PÅ MIN CYKEL IGEN - ÄLSKLING!

Ha en skön sista 2011-dag, så hörs och ses vi igen nästa år och glöm inte att den här dagen är, precis som julafton och alla de andra 364 dagarna i år, ytterligare en dag som bara kommer för att ganska snart gå igen.

GOTT NYTT ÅR FRÅN MIG!

Kommentarer

Åh vad härligt det var med cykelpumpen! Det fick mig verkligen att le :-)
Önskar dig ett fint 2012 också många kramar från "Marielle".
märta sa…
Gott nytt år och tack för detta :-)
Unknown sa…
Gott nytt år o tack för allt du tillför oss! Tips, råd, goda skratt mm

Populära inlägg