Utbildning

Ikväll såg vi Skavlan och upplevde nog ett av tv-historiens roligaste klipp. Jag lovar. Se här, vilka underbara barn och vilken reportertalang han är, vad han nu heter.

Skavlan fick besök av två roliga norska män också. De sa en och annan lustighet och ett par sanningar, bland annat denna klockrena kommentar på vad bildning är (när Horace Engdal precis haft en "ödmjuk" utläggning om det);

"Utbildning är bara ett bevis på hur länge du har kunnat sitta stilla".

Själv har jag varit duktig på att sitta stilla, för jag har sju års utbildning på universitet och liknande skolor (fast två av åren utbildade jag mig till idrottslärare och då satt vi ju förstås inte så mycket stilla...).

Louise Hoffsten, som var ytterligare en av gästerna i programmet har, i motsats till mig (och Horace Engdal) inte en enda minuts utbildning i "stillasittande på universitet", fast hon är en grym musiker "ändå"(eller kanske just därför?).

Tror jag skall nämna detta för min dotter imorgon, angående betygshets och nationella prov...

Kommentarer

Populära inlägg