Dagen i bilder

Idag har det snöat i Geilo, men som min gamle idrottslärare på Idrottshögskolan alltid envisades med att säga; "det finns inget dåligt väder, det finns bara dåliga kläder" så är det ju faktiskt så. Därför har vi åkt både längd och utför idag.

Dagen började med att jag stötte på "Darth wader" i korridoren... 

Fast egentligen var det bara Lillagubben som hade klätt sig för snöorkanen som han skulle möta på fjället... 

Jag, min syster och ett var av våra barn åkte längd på förmiddagen. Siktet var inställt på en hästgård som vi hört ryktas skulle ligga vid bergets fot. 

Ett tag höll Dottern på att ge upp turen, men väl framme fanns belöningen - hästarna. Vi bokade, på stående fot, en timmes ridning runt sjön imorgon. 

En del av eftermiddagen spenderade jag med min farbror runt sjön här i Geilo.  Fantomfarbror som är över 70 år är grym på allt som handlar om skidåknig så efter milen var jag rätt nöjd att vara hemma på hotellet igen... Nu väntar vi på middag och sedan blir det nog lite pingis i hotellets källare.
Syns imorgon igen! Då skall solen lysa här i Geilo. 

Kommentarer

Micaela sa…
Hoppas solen tittat fram hos er idag!

Populära inlägg