Olika dagar

Olika dagar ser olika ut. Några är ljusa och lätta, andra är tunga och mörka. Ibland kan en mörk dag bli ljus plötsligt - och tvärtom.

Igår var en synnerligen bra dag. Då hade Dottern prov i hästkunskap på skolan. Hon var på väg hem eftersom det var håltimme och det var så jobbigt att vänta på provtillfället. Alla andra i hennes grupp gick hem... Men hon stannade och så gjorde hon provet. Efteråt kändes det såååå bra, sa hon.

Att försöka få Dottern att komma ihåg den känslan, nästa gång hon nästan går iväg från skolan eller ger upp för att det känns för jobbigt, fast det blir bättre senare - är en mycket viktig uppgift jag har och en mycket viktig uppgift vi vuxna som befinner oss nära barn med npf-svårigheter, har.

Idag har, å andra sidan, varit en tuff dag för mig jobbmässigt, men så kom jag hem till min familj åt god mat och pratade med mina barn och min fina man, klappade på hundarna och hönorna. Så känns det bra igen.

Inte alla har sådan tur i livet som jag har, tänker jag tacksamt.

Kram på er!

Kommentarer

Hej
Min flickvän har precis lagt upp sin första egenproducerade film på nätet. Den handlar om Adhd. Både hon och jag har Adhd, hon fick veta rätt nyligen. Själv föreläser jag om Adhd som en tillgång, men min flickvän Charlie kämpar ännu med allt i sig och kring sig.

Snälla, vill du hjälp mig att stötta henne och sprida hennes film.
Hoppas verkligen du tycker om den!

Kram...

Mvh
Annelie Skogsberg


http://filmfestival.nikon.se/movie/397/tusen-ord
Åh vilket härligt inlägg! Positivt både för dottern och dig och att komma hem till en underbar familj.
Kram på dej!

Populära inlägg