Elever och föreläsningar

Tiden springer iväg och snart är det ju faktiskt jullov. Sedan kommer vårterminen rusande med rasande fart!

Jag har ett litet delikat problem inför vårterminen. Jag vill fortsätta jobba på skolan för elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Det är så kul och så viktigt!

Men.

Jag vill absolut inte sluta föreläsa, för det är också kul och viktigt!

Därför har jag bestämt mig för att försöka hålla igång bägge delarna även om det blir svårt att få tiden att räcka. Fem öppna föreläsningar kommer det att bli i vår, förutom jobb direkt mot skolor som beställt föreläsningar. Det känns väldigt roligt, samtidigt som det känns tråkigt att inte hinna föreläsa för andra människor än de som bor i städer nära Göteborg.

Här kan du gå in och läsa om föreläsningarna.

Om du undrar något över föreläsningar jag håller så vill jag gärna berätta mer.

Kunskapen måste öka. Eller som en mamma jag träffade för ett par dagar sedan sa;

"Man vill ha personal med kunskap om npf-diagnoser, men tror du inte att det stora problemet är att det inte finns tillräckligt många som har kunskapen?".

Jo, jag tror att det är precis.

Vi måste fortsätta att sprida kunskapen. Jag gör det på det sättet jag är bäst på. Hoppas du som läser här hjälper mig att fortsätta sprida kunskapen och att du, på ditt sätt, sprider kunskapen.

Ha en härlig fredag!

Kommentarer

Populära inlägg