Glad!

Jag känner en tjej som har add och atypisk autism. Hon har kämpat i motvind ända sedan hon började sexårsverksamhet. Hon har haft så många saker som satt krokben för henne. Ibland har det fungerat att gå till skolan och vara där, men väldigt ofta har det varit svårt eller omöjligt att komma iväg. Hon har ofta varit ledsen, men ändå fortsatt kämpa.

Tjejen var med på en undersökning för ett tag sedan. Hon svarade på frågor och då blev jag så glad. För trots allt hon kämpat mot. Trots att hon blivit nedslipad av möten och krav så har hon lyckats behålla tron på sig själv och på framtiden. Hon har kvar så mycket tro och hopp och positivism att jag nästan blir stum.

Jag sänder en tacksamhets tanke till de lärare hon haft som förstått henne och till de lärare hon har nu när hon går på gymnasieskolan och till omständigheter som gör att vi har kunnat hjälpa henne med mycket av det hon har behövt och att hon nu faktiskt äntligen trivs i skolan!



Idag är jag glad!

Förresten kan jag tipsa om en sajt som heter "Skoldatateket". Fick just reda på att man länkar hit från dem. Passa på att gå in och läsa. Det finns mycket matnyttigt på sajten!

Kommentarer

I det tysta sa…
Så skönt med en glad tjej som ger en glad mamma!
Underbart!
Cary sa…
Vad härlig läsning. Det gav mig hopp. Tack :)
Mia sa…
Åh så skönt att läsa om denna glada tjej!!! vet också en mamma som kämpat hårt för detta, eller hur!!
Skoldatateket är kanon men synd att de inte jobbar med föräldrarnas frågor och funderingar utan endast är till för skolans pedagoger..där tycker jag att man missat en viktig grupp..dvs...vi föräldrar som ständigt söker info om hur vi bäst kan hjälpa våra barn i skolarbetet.

Populära inlägg