Inför nästa termin

Nu har jag precis gjort sista förberedelsen på den föreläsning jag skall ha för ett par skolor här i Göteborg senare i eftermiddag. Det är fantastiskt roligt att få vara med och sprida kunskap kring något så viktigt som neuropsykiatri.

Jag har också haft ett kbt-samtal med en förälder till barn med svårigheter nu på morgonen. Det är också fantastiskt roligt att jobba med att hjälpa människor att hitta lösningar på problem som kan verka olösliga, men som man så småningom kan förhålla sig till.

Tid eller en sak som man kan fundera mycket kring, både i samtal och i föreläsningar. Hur förmedlar vi tid, hur använder vi den och hur kan vi göra saker bättre med hjälp av tiden bland annat...
 Vill du, eller vet du någon som behöver samtal kring saker i livet som känns jobbigt, men som det går att lösa - kontakta då mig så kan vi boka in ett första möte.

Och jobbar du på en skola eller vet du en skola som skulle ha glädje av en föreläsning kring neuropsykiatriska funktionsnedsättningar - kontakta då mig så kanske vi kan hitta en dag/kväll för det nästa termin eller ännu längre fram.

Jag jobbar ju som lärare på "min" skola tisdag till fredag så det finns inte så många tider till det, men jag vill gärna få in några föräldrar och några föreläsningar till nästa termin - om det går, det är ju så viktigt och så roligt att sprida kunskap!

Ha en bra måndag. Snart är det jullov!

Kommentarer

Populära inlägg