Föreläsning och utbildning

Idag började jag på min nya tjänst. Tjänsten innebär att jag jobbar 20% mer på den skola jag undervisar elever med npf-diagnoser. Måndagar, som tidigare varit den vardagen i veckan då jag jobbade på kontoret och jobbade med föreläsningar och kbt-samtal har nu blivit dagar att spendera på utveckling. Från och med idag jobbar jag som utbildningsledare på Snitz där jag jobbat sedan i augusti förra året. Mycket är fortfarande fel efter det att skolan startades av människor som inte vet vad som är viktigt att göra när man startar en skola för elever med olika diagnoser inom det neuropsykiatriska funktionsområdet. Just därför känns det fantastiskt att se att skolan är på väg åt rätt håll och se att flera elever verkligen trivs på skolan och kunna vara med och påverka den fortsatta väg som skolan skall ta!

Efter dagens utbildningsarbete låg en föreläsning och väntade på mig. Den höll jag här i Göteborg och ikväll hade jag en fantastisk publik. Det gjorde att jag orkade fast jag var ganska trött. Nu är jag däremot färdig för dagen/kvällen och tänker släpa mig isäng och sova riktigt, riktigt gott.

God natt världen!

Kommentarer

Populära inlägg