Magiskt

Idag vill jag nog egentligen bara säga det att det är FULLKOMLIGT MAGISKT att jobba som lärare på en skola för barn med neuropsykiatriska funktionsnedsättning och känna att jag kan göra skillnad, faktiskt stor skillnad för barnen och att det kommer sig av att jag har en fantastisk dotter som liksom bjudit in mig till att lära mig om detta spännande och viktiga område.


Magiskt är det. Fantastiskt roligt är det också att känna att allt det som var så jobbigt för oss några år kan vara till nytta för andra.

Men nu är det lördag så idag ska jag sitta på en träbänk i en sporthall och titta på när yngste sonen spelar bordtennis och det är också ganska magiskt.

(På tisdags eftermiddag har vi "öppet hus" på skolan. Ska bli spännande att träffa intresserade föräldrar och elever).


Kommentarer

PG sa…
Jag hoppas jag hinner komma på öppet hus, jag får väl låta E vara längre på dagis på tisdag.
Vi vet inte var E ska gå på skola när han börjar i höst.
Ursprungstanken var i vanlig skola precis där vi bor.
Vi tänkte att han nog skulle mogna till sig, men nu är det bara fem månader kvar till skolstarten, och det har inte hänt så mycket på mognadsfronten.
Men vi provar väl med skolan där vi bor och ser hur det går.
Vi kanske ses på tisdag.

Populära inlägg