Morgan Alling och Jonas Gardell

Då var det äntligen sommarledigt för mig. Det är första dagen på en fem veckors lång ledighet och idag, idag ska jag bara ligga i uterummet och äta jordgubbar och klappa på hundarna och prata med barnen och vattna på blommorna, och äta lite fler jodgubbar och prata med maken och ta en siesta och lyssna på dagens Sommarpratare.

Om du har lite ledig tid så måste jag bara rekommendera mina två absoluta favoriter när det gäller sommarpratarprogram. Den första (eller andra, det finns ingen inbördes rang på de här två programmen de är helt enkelt helt innihelvete sjukt bra bägge programmen) är Morgan Allings Sommarpratarprogram från 2009 eller -10. Den en och en halv timmen är magisk och det programmet kan du lyssna på här.

Den andra och senaste av dessa två är Jonas Gardells sommarprat som sändes på midsommardagen i år. Jag lyssnade på programmet på min cykel - till och från och så till (det tar en halvtimme att cykla och programmet är en och en halv timme långt...) skolan häromdagen. Sista halvtimmen när jag cyklade till jobbet var jag väldigt glad att det ösregnade - för då såg ingen hur jag grät. Lyssna på hela programmet. Det är fantastiskt! Jonas Gardells sommarpratarprogram.

Har du hört någon sommarpratare som välter omkull dig? Tipsa mig gärna, jag vet att jag missat många och vill gärna lyssna in mig, nu när jag har tid!

Nu är klockan 1304, en minut till dagens sommarvärd ska börja prata, så nu tänker jag lägga mig i soffan och lyssna - på Sarah Dawn Finer.

Kommentarer

Populära inlägg