"Ta med Pocka"

När jag skulle på möte angående en föreläsning jag ska hålla för ett rektorsområde i närheten av Göteborg om en vecka med temat; "starta om, nu börjar hösten, orka vara positiv", så frågade min ena dotter vart jag skulle. Jag berättade för henne vad jag skulle göra. Hon frågade vad jag skulle prata om. Jag svarade att jag kommer att prata om hur vi kan träna hjärnan att se saker lite mer positivt för att må bättre och orka med hösten.

- "Var positiv" kommer det att handla om mycket, sa jag.

- Då ska du ta med dig Pocka för hon vet hur man tänker positivt, kom det blixsnabbt från min dotter.

Hon hade så rätt, min dotter. Vi kan lära oss mycket av hundarna när det gäller att må bättre...

Kanske inte riktigt alltid positiva, Pocka och Molly, men tar dagen som den kommer "finns inga bekymmer, man är lycklig var dag", som de sjunger i "Djungelboken".
Jag hinner inte fördjupa mig i detta mer i dag, men hoppas och tror att jag kommer få tid att skriva något om detta viktiga ikväll eller imorgon nu inför hösten när allt sätter igång igen och hjärnan snart går i 120 knyck för de flesta av oss.

Ha en skön dag!

Kommentarer

Populära inlägg