Perspektiv på livet

Jag läser att "Årets bild", galan då man prisar fotografer i olika priskategorier, är avgjord. Jag går in och tittar på bilder från de fotografer som fått pris i de olika kategorierna. Många bilder gör mig illamående och får mig att fundera över hur futtiga problemen är som jag och min familj drabbas och drabbats av - i jämförelse med människorna på några av bilderna. (Se bilderna här).

Men så är det ju så med oss människor att vi ofta tyvärr bara har förmåga att utgå ifrån vår egen värld, där vi lever, vår egen vardag. Om vi kunde sätta perspektiv på vår tillvaro, i jämförelse med andra människor i världen, då skulle vi förmodligen må bättre själva och inte alltid reagera så starkt över vårt livs nedgångar och misslyckanden, eller vad tror du?

Kommentarer

Populära inlägg